Carteam-formule focust op online marketing

Carteam-formule focust op online marketing

De Carteam-formule concentreert zich vooral op marketingondersteuning. "Wij denken dat we dat goed kunnen, omdat we een online marketingbedrijf zijn." Wat doet Carteam anders dan andere formules?

De meeste formules hebben ongeveer dezelfde opbouw: een pechhulp, een website, een tv aan de muur, kortom allemaal dezelfde ingrediënten. Die website, pechhulp, narrowcasting heeft Carteam ook in haar pakket, maar dat maakt Carteam niet uniek.

Formule-manager Martin Bedorf legt uit wat wel: "Wij zijn geen onderdelenleverancier en hoeven ons dus niet druk te maken of er wel genoeg onderdelen worden verkocht. Wij zijn een online marketingbureau."

Maar inkoopvoordeel is toch ook belangrijk? "Natuurlijk, daarom is Fource een Carteam Gold Partner en hebben wij een preferente leveranciersovereenkomst afgesloten voor de levering van onderdelen. De Carteam-leden krijgen aantrekkelijke actie- en inkoopprijzen. De technische trainingen en de helpdesk worden ingevuld door Automotive Academy en de bijbehorende technische gegevens komen van AutoNiveau."

Internet is de basis

Wat Carteam anders doet is dat het niet adverteert in huis-aan-huis bladen, omdat internet altijd op de eerste plaats komt. Martin Bedorf: "Carteam draait rondom de moderne website van elk Carteam-bedrijf. Die website heeft ruimte voor eigen specialisaties, zodat bedrijven bijvoorbeeld ook als banden-, kampeerauto-, Mercedes- of Ford-specialist worden gevonden. Wij zorgen structureel voor online campagnes en optimale vindbaarheid gericht op de eigen regio."

Ondernemers hebben een hekel aan twee dingen: dat ze van alles moeten en dat ze voor alles moeten bijbetalen”

Als een actie loopt van 1 september tot 30 september, dan zorgt Carteam dat die actie op 1 oktober weer van de website is, want de meeste ondernemers hebben geen tijd of zin om 's avonds nog even de website bij te houden en campagnes te versturen. Dat doet Carteam dus. Carteam zorgt ook voor maandelijkse rapportages met relevante prestaties van de marketingacties, websitebezoeken en facebook-campagnes.

Individuele garage staat voorop

Het tweede aspect dat het marketingbureau anders doet is dat niet de bekendheid van Carteam, maar het individuele garagebedrijf voorop staat. Martin Bedorf: "De Carteam-naam is weliswaar niet helemaal onbelangrijk, want consumenten moeten het wel herkennen en erkennen, maar ik geloof niet dat klanten automatisch naar een Carteam-bedrijf gaan als ze die naam maar vaak genoeg zien. Zo werkt het niet. Het autobedrijf is al wereldberoemd in z'n eigen regio en wij willen dat uitbouwen door landelijke acties lokaal in te zetten. Het doel is om klanten bij het autobedrijf te krijgen." Autobedrijven die zich aansluiten hoeven hun naam dan ook niet aan te passen.

App als onderhoudsboekje

Het derde aspect waarmee Carteam zich wil onderscheiden ten opzichte van andere formules is dat alles inclusief is: het versturen van nieuwsbrieven, advertising en content voor de website. Daar komt binnenkort nog een gezamenlijk platform voor occasions bij. De klanten worden niet vergeten. Die krijgen een app als digitaal onderhoudsboekje. Als het autobedrijf een factuur maakt, staat het onderhoud automatisch in de app geregistreerd.

De klant ziet op die app niet alleen de onderhoudshistorie, maar ziet - dankzij de koppeling met de gegevens van HaynesPro - ook wat voor onderhoud er binnenkort aan zit te komen.

Snelle groei door dingen niet te doen

Martin Bedorf verwacht dit jaar af te sluiten met vijftig leden, zodat volgend jaar opgeschakeld kan worden naar tachtig bedrijven: genoeg voor een landelijke dekking. Die snelle groei is volgens Martin Bedorf een gevolg van het feit dat Carteam ook dingen niet doet.

Martin Bedorf: "Ondernemers hebben een hekel aan twee dingen: dat ze van alles moeten en dat ze voor alles moeten bijbetalen. Private Lease is een onderdeel van onze formule, maar als jij als autobedrijf niet mee wilt doen, dan promoten we Private Lease niet bij jou. Even goede vrienden." Het tweede punt is dat ondernemers telkens maar weer moeten bijbetalen. "Wanneer wij een actie voeren hoeven de leden echt geen actieproducten in te kopen. Het lidmaatschap kost 260 euro per maand en daar zit alles bij in. Het is inclusief." Wil jij Carteam worden? 

Dit artikel is gesponsord door Carteam. 

In september moest de EV goedkoper en in november willen we massaal meer uitgeven voor benzine. Foto: Shutterstock

AMV Marktrapport: auto's mogen weer wat duurder zijn

Het AMV marktrapport van de november laat zien dat de zoekprijs voor alle populaire brandstoffen steeg in november. Verder gaven consumenten meer uit voor populaire brandstoffen, waarbij benzine de grootste stijger was.

Ook bij het kiezen van de juiste autogarage speelt gegevensbescherming een steeds grotere rol. Foto: Digidentity

Databeveiliging speelt grote rol bij garagekeuze Nederlanders

Uit een onderzoek van Digidentity blijkt dat Nederlandse automobilisten databeveiliging steeds belangrijker vinden bij hun keuze voor een garage. 63% van de ondervraagde Nederlandse automobilisten geeft prioriteit aan goede databeveiliging van hun voertuig- en persoonlijke gegevens bij deze keuze.

Het Summa College gebruikt (van links naar rechts) de Launch ELT500 luchtdichtheidstester, de Launch ELB300 celequalizer en de Launch ELP400 HV-oplader/ontlader. Onder de werkbank staat de PicoScope gereed.

Summa College traint met EV-apparatuur van AA-Equipment

Elektrificering maakt diagnose en reparatie van auto's steeds complexer, mede door een gebrek aan ervaring. Summa College en AA-Equipment Support trainen daarom hun professionals met innovatieve apparatuur.

OOMT webinar: direct aan de slag met je RI&E

OOMT webinar: direct aan de slag met je RI&E

Een Risico-Inventarisatie en -Evaluatie (RI&E) brengt de risico's op de werkvloer in kaart. Voor werkgevers en medewerkers biedt dit waardevolle inzichten en voordelen. Volgens Mirjam van der Kooij, adviseur arbeidsomstandigheden voor OOMT is een RI&E niet alleen een wettelijke verplichting, maar vooral een investering in betere arbeidsomstandigheden.

Jan-Paul Poldervaart, de nieuwe Commercieel Directeur van Automotive MediaVentions: “Zolang de overheid een inconsistent beleid voert, zal het een uitdaging blijven om nieuwe en tweedehands EV’s aan de man te brengen.”

De klantreis moet kort en aangenaam zijn

Jan-Paul Poldervaart is de nieuwe Commercieel Directeur van Automotive MediaVentions, bekend van occasionsites als AutoTrack, Gaspedaal.nl en AutoWereld.nl. Als schakel tussen het autobedrijf en de consument is het zijn missie om het koopproces zo goed mogelijk te stroomlijnen.

Een particulier biedt op Marktplaats twee koplampunits van een Porsche Cayenne. Hoe weet je dat ze niet van diefstal afkomstig zijn?

Geen DOL? Burgemeester berispt autobedrijf

Eerst een bezoekje van twee BOA's, daarna een 'Bestuurlijke waarschuwing' van de gemeente op de mat. Het overkwam een klein autobedrijf in de omgeving Rotterdam. Reden: geen inschrijving in het 'Digitaal Opkopers Loket'. In het wat? Wat is hier aan de hand? En wat betekent dat voor autobedrijven?

Autobedrijf van den Bosch in Dronten is nu ook Tyres-On specialist.

Partspoint verwelkomt 100e Tyres-On deelnemer in Dronten

In juni 2023 lanceerde Partspoint het Tyres-On-programma om universele garages te ondersteunen bij het specialiseren in banden. Een jaar na de lancering verwelkomt Tyres-On zijn 100ste deelnemer: Autobedrijf van den Bosch uit Dronten.

OOMT webinar: veilig werken met machines en gereedschap

OOMT webinar: veilig werken met machines en gereedschap

Veilig werken is een belangrijk thema in de autobranche, vooral nu elektrische auto's steeds meer voorkomen. Het onderhoud van deze vervoersmiddelen vereist specifieke vaardigheden en procedures. Daarnaast blijft het onderhoud van de grootste groep - de traditionele brandstofauto's - een essentieel onderdeel van het werk. Hoe zorg je ervoor dat je risico's vermijdt? En hoe breng je veilig en gezond werken onder de aandacht? Daarover gaat het komende OOMT-webinar.