Aircoservicemachine: Huren in plaats van investeren

Aircoservicemachine: Huren in plaats van investeren

Het is iets rustiger in de werkplaats en dus is er ook ruimte voor nieuw werk. Aircoservice aanbieden aan je bestaande en nieuwe klanten is dan een interessante optie. Zo'n machine is echter nog best prijzig. Geen nood, je kan er ook een huren!

Het aircoseizoen is weer volop begonnen, en misschien wilde je wel in een R1234yf aircoservicemachine investeren, maar durf je die investering nu even niet aan. Specialist Airco Techniek biedt hulp en verkoopt niet alleen aircoservicemachines, je kan ze ook tijdelijk huren. Hoe zit dat?

Acht weken huren

Germen Wever van Airco techniek: "We bieden inderdaad de mogelijkheid om twee verschillende machines te huren voor een aantrekkelijk tarief. Na de vaste periode van acht weken is de keuze aan het autobedrijf. Nog eens acht weken verlengen, de machine weer inleveren óf overnemen. In dat laatste geval wordt de betaalde huur ingehouden op de aanschafprijs."

Klinkt goed, geen investeringsrisico en toch auto's met R1234yf kunnen servicen.

Keuze uit twee machines

Je kan voor het R1234yf koudemiddel kiezen uit twee verschillende machines. De Mahle ACX450 en de Ecotechnics NEXTTHFO. Eerst genoemde kost in aanschaf € 3.650,-, je huurt deze voor € 10,72 per dag. De Ecotechnics is € 1000,- goedkoper in aanschaf en huur je voor € 7,15 per dag.

Vanzelfsprekend zijn beide machines ook startklaar af te leveren met koudemiddel, olie en UV-gevulde containers, uitgebreide instructies en vijf jaar garantie.

En R134a aircoservice?

Wil je ook auto's servicen met R134a koudemiddel-systemen, dat kan ook. De huurprijzen zijn het zelfde. De aanschafprijs ligt € 200,- lager. Een combimachine zit niet in het assortiment.

Snel geregeld

Heb je interesse in de huurconstructie, op de pagina huureenaircomachine.nl vind je meer informatie en vraag je een huur-offerte aan.

Tom Polman

Tom Polman

Product Owner AMT

Tom studeerde HTS-Autotechniek aan de Hogeschool Arnhem-Nijmegen en specialiseerde zich in Automotive Services. Met zijn afstudeeropdracht stond hij aan de basis van het AMT Garageforum. Hierna groeide hij door binnen AMT. Eerst enkele jaren als redacteur en sinds mei 2013 naar hoofdredacteur van AMT.

Tom rijdt Renault, heeft een vrouw en twee dochters en zijn interesses liggen in snelle vierwielers en alles met vooruitstrevende techniek in zich.

Email: tompolman@vakmedianet.nl
Telefoon: (0)88-5840 706

Aircocompressorgarantiecases: als het leergeld toch al betaald is, kunnen we er maar beter van leren

Aircocompressor vervangen? Voorkom herhalingsbezoek. Deel 3:...

Vaak gaat het goed, maar soms gaat het mis in de montage van de aircocompressor. Vervelend, maar als het leergeld toch al betaald is, kunnen we er maar beter van leren. Nissens-garantiespecialist Marcel van der Cruijsen bespreekt vier garantiecases.

Als je een aircocompressor vervangt kan je één keer een factuur maken. Nissens-garantiespecialist Marcel van der Cruijsen helpt te voorkomen dat die nieuwe compressor er na korte tijd zo uitziet.

Aircocompressor vervangen? Voorkom herhalingsbezoek! Deel 2:...

Als je de aircocompressor vervangt kan je één keer een factuur maken. Reparaties aan het aircosysteem doe je dus maar beter in één keer goed. Nissens-garantie-expert Marcel van der Cruijsen geeft praktische tips. In deel 2 bespreekt hij de analyse van de defecte aircocompressor.

Trainer Marcel van der Cruijsen beoordeelt de garantieclaims van aircocomponenten bij Nissens.

Aircocompressor vervangen? Voorkom herhalingsbezoek! Deel 1: het...

Als je de aircocompressor vervangt kan je één keer een factuur maken. Reparaties aan het aircosysteem doe je dus maar beter in één keer goed. Nissens-garantie-expert Marcel van der Cruijsen geeft praktische tips in drie delen.

Foto: Tunap

Pollenfilterhuis reinigen met airco well 998 van Tunap

Tunap levert diverse producten voor airco reinigen. Het zogeheten airco well-pakket breidt Tunap nu uit met een wiper voor het pollenfilterhuis, om dit snel en eenvoudig grondig te reinigen.

Nieuwe koudemiddelen voor airco - waarin moet je investeren?

Nieuwe koudemiddelen voor airco - waarin moet je investeren?

Er komen nieuwe koudemiddelen voor airco aan die investeringen in mensen, gereedschap en equipment vragen. AMT vroeg aircoleveranciers wat dat betekent voor het autobedrijf.

Bij het controleren van het aircosysteem moet aan het begin een temperatuurcontrole worden uitgevoerd bij de middelste ventilatieopening. De gemeten temperatuur bij gemiddelde ventilatorsnelheid moet tussen 3 °C en 8 °C liggen. – Foto: Gino Decoster

Diagnose aan het aircosysteem - deze basisprocedure moet je kennen

Het warme seizoen staat (bijna) voor de deur en daarmee ook het aircoseizoen. Veel aircoproblemen steken pas de kop wanneer automobilisten het systeem intensief gaan gebruiken. Grote kans dat die bij jou in de werkplaats komen. In dit artikel bespreken we een basisprocedure voor diagnose aan het aircosysteem.

Airco is bijna vanzelfsprekend in moderne auto’s, aircoservice zou dat dus ook moeten zijn.  – Foto: Shutterstock

Back to basics: dit moet je weten over het aircosysteem

Tegenwoordig is er bijna geen nieuwe auto meer zonder airconditioning. Maar hoe werkt het en hoe wordt de kou opgewekt? Om het principe te begrijpen is een kijkje in de natuurkunde handig.

Sonic daagt je uit met de AMT Kennistest. De hoofdprijs is een gevulde Sonic NEXT gereedschapswagen

Sonic daagt je uit met AMT Kennistest

Wat weet jij van aircosystemen, batterijen en accu's? Of van rijhulpsystemen? Wat zie jij als je met de scope meet en waar staat de afkorting ADAS ook alweer voor? Als jij denkt het antwoord op deze vragen te weten, doe dan mee met de AMT Kennistest.