AMT Live Online Gemist: Kennissessie Veerpootlagers NTN-SNR

AMT Live Online Gemist: Kennissessie Veerpootlagers NTN-SNR

In deze kennissessie, gegeven door NTN-SNR, krijg je antwoorden op vragen zoals: wat zijn de speciale vereisten voor veerpootlagers? Wat is belangrijk om te weten over de technologie? Hoe monteer je veerpootlagers juist? Welke problemen kunnen ontstaan en hoe los je die op?

Veerpootlagers zijn een onderdeel van groot belang voor de veiligheid van auto’s en inzittenden. Toch worden ze vaak onderschat. OE-leverancier NTN-SNR geeft inzicht in de wereld van veerpootlagers, inclusief handige tips voor de werkplaats.

Onderstaande video werd op 9 maart live uitgezonden tijdens AMT Live Online 2021.

How to: wieldraagarmen en spoorstangeinden vervangen bij VAG-auto's | VIDEO

How to: wieldraagarmen en spoorstangeinden vervangen bij VAG-auto's |...

Schaeffler RepXpert laat in deze video zien hoe je de wieldraagarmen en spoorstangeinden van VW-voertuigen vervangt met speciaal gereedschap.

ZF [pro]Manager maakt volgens ZF vlotte werkplaatsprocessen mogelijk. Foto: ZF

ZF introduceert: ZF[pro]Manager en Sachs Air Struts

Duitse onderdelenfabrikant ZF kondigt een nieuw werkplaatssysteem aan dat de communicatie met klanten moet automatiseren, genaamd ZF[pro]Manager.

Het productieteam van Arnott produceert al jaren met succes vervangingsproducten voor ophanging. Foto: Shutterstock

Arnott Suspension Products Europe krijgt nieuwe faciliteit

Arnott Suspension Products Europe heeft officieel de sleutels ontvangen van een gloednieuwe faciliteit in Waalwijk, Nederland.

Zo monteer je schokdempers: 8 tips om problemen te voorkomen

Zo monteer je schokdempers: 8 tips om problemen te voorkomen

Kunnen schokdempers lawaai maken of lekken? Hoe weet je of de schokdempers versleten zijn? Monroe zet de meest voorkomende fouten met schokdempers en veerpoten op een rijtje en geeft aan hoe je ze kunt vermijden.

Het vervangen van een luchtveerpoot is vergelijkbaar met het vernieuwen van een conventionele veerpoot. De basis is meestal een luchtdichte balg, een veerpoot en een compressor.

Uit de hoogte? Dan uitlijnen, zegt Arnott

Luchtvering is een onderdeel van het onderstel. Controleer dus altijd de wieluitlijning nadat een luchtveerpoot is vervangen, maar begin met het kalibreren van de hoogtesensoren.

Het begin: gigantische rollen verenstaal klaar voor verwerking.

Binnenkijken bij 'de grote onbekende onderstelspecialist': Apex...

De omgeving van Hillegom geniet faam vanwege de kleurrijke bollenvelden die ontelbare toeristen trekken. Dat hier al ruim veertig jaar een fabriek staat die hoogwaardige schroefveren voor personenwagens vervaardigt, weten alleen insiders. We zijn op bezoek bij APEX Suspension Systems, een producent die aan vooraanstaande merken levert, maar zelf liever 'onder de radar blijft'.

Bij ophangingsdelen voor EV’s houdt Moog rekening met hogere belastingen. en dat is niet voor niets...

Hoe herken je de kwaliteit van fuseekogels en stuurkogels,...

"Het design, de materiaalkeuze en de assemblage. Die drie elementen bepalen de kwaliteit van een stuur- of ophangingsdeel", zegt Moog-productmanager Robbie de Moor. Heel mooi, maar hoe herken je de kwaliteit van fusee- en stuurkogels, draagarmen, spoor- en stuurstangen en stabilisatorstanglinks? AMT onderzoekt het op Moogs aftermarketlab in het Belgische Kontich.

Stap voor stap: luchtvering inbouwen

Stap voor stap: luchtvering inbouwen

De meeste bedrijfswagens tot 5,5 ton hebben bladvering, berekend op een grotendeels beladen voertuig. Bij lichte belading is de vering doorgaans te stug, bij een volledige belading juist te soepel. Luchtvering heeft dat probleem niet en er zijn meer voordelen. In dit artikel laat laat jacco Speelman, van Tijhof Automotive, stap voor stap zien hoe luchtvering wordt ingebouwd.