Vanaf dag één staat het onderwerp 'kennis' centraal bij ACTRONICS. Hun expertise is niet zomaar aan te leren en bovendien houden autofabrikanten hun data graag geheim. Naast de nodige reverse engineering, hebben ze dan ook veel gehad aan informatie uit de praktijk. Informatie vanuit hun eigen klanten dus. Ook dit jaar hebben ze weer de nodige tips mogen ontvangen.
Aan de andere kant maken hun klanten ook veel gebruik van hun expertise: “We hebben tijdens onze garagebezoeken vernomen dat onze catalogus veelal gebruikt wordt als naslagwerk voor de veelvoorkomende foutcodes en klachten. Daarnaast hebben we ook inbouwinstructies ontwikkeld en bieden we telefonische ondersteuning. Kennis delen zit dus diep in de processen van ACTRONICS geworteld.”
Mooi voorbeeld: autobedrijf Wout Bouman
Dat deze wisselwerking met de klanten als erg positief wordt ervaren, blijkt wel uit de reacties die ze van hun klanten ontvangen. Een mooi voorbeeld is de relatie met autobedrijf Wout Bouman, waarmee ze al vele jaren samenwerken.
Diagnosespecialist Iwan: “Ik werk al jarenlang samen met ACTRONICS. Het proces van ACTRONICS bevalt mij gewoon super, maar daarnaast vind ik de eerlijkheid en het meedenkend vermogen ook prettig werken. Als er een onderdeel is waarvoor geen revisie-oplossing beschikbaar is, dan wordt hier ook eerlijk over gecommuniceerd. Heb ik echter een onderdeel waarvan ik vrijwel zeker weet dat ie defect is, maar zit hij nog niet in het revisie-assortiment bij ACTRONICS, dan wordt er toch altijd gezocht naar een oplossing. Misschien dat het probleem middels revisie toch te verhelpen is. Zo werken we hier in ons bedrijf ook! ACTRONICS is door de jaren uitgegroeid tot één van mijn sparringpartners waarbij we op hetzelfde niveau met elkaar kunnen communiceren.”
De volgende stap
Het intensiveren van deze samenwerking met klanten was dan ook een logische vervolgstap. “Met het ACTRONICS Service Point programma kunnen we onze vaste klanten dan ook nét dat beetje meer bieden. Denk aan technische documentatie, diagnosewijzers, persoonlijk bezoek, extra reclame voor autobedrijven (in de vorm van een Service Point zoekfunctie op onze website voor particulieren), een prachtige tourrally en een jaarlijks terugkerende Service Point Award. En aangezien het Service Point programma continu wordt doorontwikkeld, zit er nog veel meer in het vat. Zo wordt er bijvoorbeeld hard gewerkt aan een brand portal. Al met al een mooi pakket aan extra’s dus.”
De klanten in het zonnetje
Het ACTRONICS Service Point programma is dus zeker niet alleen gericht op het delen van kennis: “Het is met name bedoeld om naast onze klanten te staan en hen te bedanken voor hun vertrouwen in ons. Daarom sturen we ook elke maand een taartje naar een vooraf geselecteerde klant. Gewoon om ze eens in het zonnetje te zetten. En na elk garagebezoek plaatsen we een leuk artikel op onze website om zo een beetje reclame te kunnen maken. Het zijn die kleine dingen die erg gewaardeerd worden en die we in de toekomst uiteraard gaan uitbreiden.”
Het resultaat: iedereen wil meedoen
De introductie van het Service Point programma lijkt een groot succes: “We ontvangen enorm veel positieve reacties. De tourrally vond men prachtig, de Service Point Award werd als vermakelijk én nuttig beschouwd en de extra aandacht, in welke vorm dan ook, wordt als prettig ervaren. Het Service Point bordje wordt bij velen dan ook met trots op de gevel gemonteerd. Het lijkt wel alsof iedereen wil meedoen, want ruim 5000 autobedrijven in Nederland en België zitten inmiddels aangesloten bij het Service Point programma. Dat vinden we een heel mooi aantal.”
Ben je al klant bij ACTRONICS en wil je ook graag Service Point worden? Kijk dan nadat je ingelogd bent eens op deze pagina.
Dit artikel is gesponsord door ACTRONICS.