ACTRONICS Service Point programma blijkt groot succes (door kennis te delen)

ACTRONICS Service Point programma blijkt groot succes (door kennis te delen)
Diagnosespecialist Iwan: “Het proces van ACtronics bevalt mij gewoon super, maar daarnaast vind ik de eerlijkheid en het meedenkend vermogen ook prettig werken."

De complexiteit van elektronica in voertuigen groeit exponentieel en dat maakt het werk van de diagnosespecialist er natuurlijk niet makkelijker op. Je kunt nu eenmaal niet elk detail van elk geavanceerd onboard netwerk uit je hoofd weten. Logischerwijs zie je daarom continu nieuwe communities ontstaan waarin men samen de krachten bundelt. En dat is precies de gedachte waarmee ACTRONICS een aantal jaren geleden besloot om het Service Point programma op te starten: krachten bundelen. En dat programma is inmiddels een groot succes.

Vanaf dag één staat het onderwerp 'kennis' centraal bij ACTRONICS. Hun expertise is niet zomaar aan te leren en bovendien houden autofabrikanten hun data graag geheim. Naast de nodige reverse engineering, hebben ze dan ook veel gehad aan informatie uit de praktijk. Informatie vanuit hun eigen klanten dus. Ook dit jaar hebben ze weer de nodige tips mogen ontvangen. 

Aan de andere kant maken hun klanten ook veel gebruik van hun expertise: “We hebben tijdens onze garagebezoeken vernomen dat onze catalogus veelal gebruikt wordt als naslagwerk voor de veelvoorkomende foutcodes en klachten. Daarnaast hebben we ook inbouwinstructies ontwikkeld en bieden we telefonische ondersteuning. Kennis delen zit dus diep in de processen van ACTRONICS geworteld.”

Mooi voorbeeld: autobedrijf Wout Bouman

Dat deze wisselwerking met de klanten als erg positief wordt ervaren, blijkt wel uit de reacties die ze van hun klanten ontvangen. Een mooi voorbeeld is de relatie met autobedrijf Wout Bouman, waarmee ze al vele jaren samenwerken. 

Diagnosespecialist Iwan: “Ik werk al jarenlang samen met ACTRONICS. Het proces van ACTRONICS bevalt mij gewoon super, maar daarnaast vind ik de eerlijkheid en het meedenkend vermogen ook prettig werken. Als er een onderdeel is waarvoor geen revisie-oplossing beschikbaar is, dan wordt hier ook eerlijk over gecommuniceerd. Heb ik echter een onderdeel waarvan ik vrijwel zeker weet dat ie defect is, maar zit hij nog niet in het revisie-assortiment bij ACTRONICS, dan wordt er toch altijd gezocht naar een oplossing. Misschien dat het probleem middels revisie toch te verhelpen is. Zo werken we hier in ons bedrijf ook! ACTRONICS is door de jaren uitgegroeid tot één van mijn sparringpartners waarbij we op hetzelfde niveau met elkaar kunnen communiceren.”

De volgende stap

Het intensiveren van deze samenwerking met klanten was dan ook een logische vervolgstap. “Met het ACTRONICS Service Point programma kunnen we onze vaste klanten dan ook nét dat beetje meer bieden. Denk aan technische documentatie, diagnosewijzers, persoonlijk bezoek, extra reclame voor autobedrijven (in de vorm van een Service Point zoekfunctie op onze website voor particulieren), een prachtige tourrally en een jaarlijks terugkerende Service Point Award. En aangezien het Service Point programma continu wordt doorontwikkeld, zit er nog veel meer in het vat. Zo wordt er bijvoorbeeld hard gewerkt aan een brand portal. Al met al een mooi pakket aan extra’s dus.”

De klanten in het zonnetje

Het ACTRONICS Service Point programma is dus zeker niet alleen gericht op het delen van kennis: “Het is met name bedoeld om naast onze klanten te staan en hen te bedanken voor hun vertrouwen in ons. Daarom sturen we ook elke maand een taartje naar een vooraf geselecteerde klant. Gewoon om ze eens in het zonnetje te zetten. En na elk garagebezoek plaatsen we een leuk artikel op onze website om zo een beetje reclame te kunnen maken. Het zijn die kleine dingen die erg gewaardeerd worden en die we in de toekomst uiteraard gaan uitbreiden.”

Het resultaat: iedereen wil meedoen

De introductie van het Service Point programma lijkt een groot succes: “We ontvangen enorm veel positieve reacties. De tourrally vond men prachtig, de Service Point Award werd als vermakelijk én nuttig beschouwd en de extra aandacht, in welke vorm dan ook, wordt als prettig ervaren. Het Service Point bordje wordt bij velen dan ook met trots op de gevel gemonteerd. Het lijkt wel alsof iedereen wil meedoen, want ruim 5000 autobedrijven in Nederland en België zitten inmiddels aangesloten bij het Service Point programma. Dat vinden we een heel mooi aantal.”

Ben je al klant bij ACTRONICS en wil je ook graag Service Point worden? Kijk dan nadat je ingelogd bent eens op deze pagina.

Dit artikel is gesponsord door ACTRONICS.

Jan-Paul Poldervaart, de nieuwe Commercieel Directeur van Automotive MediaVentions: “Zolang de overheid een inconsistent beleid voert, zal het een uitdaging blijven om nieuwe en tweedehands EV’s aan de man te brengen.”

De klantreis moet kort en aangenaam zijn

Jan-Paul Poldervaart is de nieuwe Commercieel Directeur van Automotive MediaVentions, bekend van occasionsites als AutoTrack, Gaspedaal.nl en AutoWereld.nl. Als schakel tussen het autobedrijf en de consument is het zijn missie om het koopproces zo goed mogelijk te stroomlijnen.

Een particulier biedt op Marktplaats twee koplampunits van een Porsche Cayenne. Hoe weet je dat ze niet van diefstal afkomstig zijn?

Geen DOL? Burgemeester berispt autobedrijf

Eerst een bezoekje van twee BOA's, daarna een 'Bestuurlijke waarschuwing' van de gemeente op de mat. Het overkwam een klein autobedrijf in de omgeving Rotterdam. Reden: geen inschrijving in het 'Digitaal Opkopers Loket'. In het wat? Wat is hier aan de hand? En wat betekent dat voor autobedrijven?

OOMT webinar: veilig werken met machines en gereedschap

OOMT webinar: veilig werken met machines en gereedschap

Veilig werken is een belangrijk thema in de autobranche, vooral nu elektrische auto's steeds meer voorkomen. Het onderhoud van deze vervoersmiddelen vereist specifieke vaardigheden en procedures. Daarnaast blijft het onderhoud van de grootste groep - de traditionele brandstofauto's - een essentieel onderdeel van het werk. Hoe zorg je ervoor dat je risico's vermijdt? En hoe breng je veilig en gezond werken onder de aandacht? Daarover gaat het komende OOMT-webinar.

Niels Smelter: “De service van AA-Equipment Support is uitstekend; een betrouwbare partner.”

Launch X-431 optimaliseert werkplaats-efficiëntie

Niels en Saskia Smelter namen in 2017 het bedrijf van hun (schoon)vader over. Sindsdien concentreren zij zich als ervaren universele garagisten op het wagenpark van Hengelo en omgeving, én op kampeerauto's. Auto en Camper Smelter beschikt sinds 2019 zelfs over een eigen werkplaats en stallingsruimte voor campers. Waarom kiest Niels voor het Launch X-431 diagnoseapparaat?

"OOMT biedt soms meer dan ik weet"

"OOMT biedt soms meer dan ik weet"

Ruth Lokhorst van Autobedrijf Lokhorst-Zoet in Elburg liet onlangs een gastvrijheidscheck via OOMT doen om te kijken wat hun klanten ervaren en waar de verbeterpunten zitten. Dat kan veel waardevolle inzichten opleveren, ook als je juist een heel fijn bedrijf weet te runnen. "Ik zie genoeg dingen die verbeterd kunnen worden."

Zo ziet verontreiniging door koelvloeistof in een EGR-koeler eruit

Koelvloeistof in het uitlaatsysteem: een serieus probleem - maar wat...

Het probleem van koelvloeistof in het uitlaatsysteem is een serieuze kwestie, vooral als er een turbo in het spel is. Gewaarschuwd door eerdere berichten over dit onderwerp, vermoedt een ervaren monteur dat hij alert te werk moet gaan bij een Volkswagen Golf 1.5 TSI uit 2018. Bij een korte inspectie zag hij namelijk in het uitlaatsysteem sporen van vermoedelijk koelvloeistof. Hoe kan dat en nog belangrijker: hoe los je het op?

Oprichter van Carteam Martin Bedorf (links) en Dennis van Eijkelenborg van Moobi.

Moobi en EV-Team versterken EV-service met nieuw partnerschap

Moobi en EV-Team slaan de handen ineen om EV-service in Nederland naar een hoger niveau te tillen. Dankzij trainingen en technische ondersteuning kunnen Carteam-garages nu hun service aan elektrische voertuigbezitters verbeteren.

Hoe AD Garage de groei van Bergmans Auto's versnelt

Hoe AD Garage de groei van Bergmans Auto's versnelt

Stel je een krachtig trio voor van distributeur, grossier en garagebedrijf. Samen vormen ze een drietrapsraket naar succes en dat is precies wat Doyen Auto, Autodistribution en AD Garage doen. Tom Bergmans van Bergmans Auto's in Veldhoven legt uit hoe AD Garage hem helpt groeien.