2Drive geeft receptionist en monteur controle terug

2Drive geeft receptionist en monteur controle terug

Gebrek aan tijd en personeel is waar elk autobedrijf vandaag de dag mee te maken heeft. Wat als er één softwareplatform zou bestaan waarin alle verkoop- en werkplaatsprocessen samenkomen? Een platform dat met één klik ook nog eens communiceert met RDW-providers, CRM-systemen en remarketingportals?

Elk merkonafhankelijk autobedrijf en dealerbedrijf herkent het. De receptionist die zijn of haar handen vol heeft aan het switchen tussen verschillende softwaresystemen om afspraken te plannen, werkorders aan te maken en monteurs van antwoorden te voorzien. Gelukkig kan het ook anders en bovendien veel efficiënter! Met garage managementplatform 2Drive van Vinacles koppelt u bestaande systemen aan elkaar in één overzichtelijke applicatie. Van afspraak tot werkorder, van taxeren en online adverteren via UCC en van (gesplitst) factureren tot apk’s afmelden. Daarmee kunnen uw receptionist en monteurs zich concentreren op waar ze goed in zijn.

Slechts één keer aanmelden

Mede dankzij koppelingen met de meest voorkomende (online) software en cloudomgevingen die een autobedrijf dagelijks gebruikt, is 2Drive erin geslaagd een platform te creëren dat voor elke ondernemer direct meerwaarde biedt. Zoals met Exact Online, Snelstart, Minox en Visma E-accounting. Maar ook met een betaaldienst zoals Mollie. “Het grote voordeel daarvan is dat je je als receptionist maar één keer hoeft aan te melden. ‘Single sign on’ in jargon. Dat doe je in 2Drive waarna je automatisch ingelogd en geaccrediteerd bent in alle door jou toegestane en beveiligde gekoppelde applicaties”, zegt Eric Kurstjens van Vinacles. “En daar blijft het niet bij, want alles wat je in 2Drive doet, wordt automatisch verwerkt in de gekoppelde programma’s. Switchen tussen programma’s, tabbladen en schermen is niet langer nodig en dat geeft niet alleen veel beter overzicht; het levert minder fouten en frustraties en veel tijdswinst op. Bovendien zijn wij erin geslaagd een bijzonder intuïtief overzicht te bouwen. De meeste receptionisten weten zonder uitleg in tien minuten de weg.”

Realtime koppeling met werkplaats

Voor monteurs is het het fijnst en het meest efficiënt als ze de werkplaats niet hoeven te verlaten tijdens werkzaamheden. “Dat kunnen wij met 2Drive optimaal faciliteren, beginnend met de werkorder. Die stuurt de receptionist digitaal naar de monteur.” Onderdelen bestellen gaat overigens ook gewoon in 2Drive bij een leverancier/grossier naar keuze. Na een prijsopgaaf verstuur je als receptionist met een muisklik een offerte naar de klant. Kurstjens vervolgt: “Tijdens onderhoud of reparatie ontstaat altijd wel een aantal vragen. Die kun je snel en eenvoudig via het platform naar de receptionist sturen, die per kenteken en werkorder een uitroepteken te zien krijgt. Dat is voor hem of haar het signaal dat een monteur hulp nodig heeft terwijl die monteur gewoon door kan blijven werken. Daarmee is het tijdrovende heen en weer lopen van monteurs verleden tijd. Bovendien ligt alle onderlinge communicatie automatisch vast.”

Handigheidje bij facturatie

Het afmelden van voertuigen na een apk-beurt kan dankzij het in de beveiligde cloudomgeving opgeslagen persoonlijke RDW-certificaat via elke gekoppelde computer of tablet. Zelfs over het splitsen van facturen hebben de ontwikkelaars nagedacht. Zo kun je als receptionist een factuur splitsen in afzonderlijke regels voor bijvoorbeeld leasemaatschappij en bestuurder. “Dat kan intern, extern en op garantie. En indien nodig kun je voor een resterende werkzaamheid een nieuwe werkorder aanmaken.”

Dit artikel is gesponsord door Vinacles.

Jan-Paul Poldervaart, de nieuwe Commercieel Directeur van Automotive MediaVentions: “Zolang de overheid een inconsistent beleid voert, zal het een uitdaging blijven om nieuwe en tweedehands EV’s aan de man te brengen.”

De klantreis moet kort en aangenaam zijn

Jan-Paul Poldervaart is de nieuwe Commercieel Directeur van Automotive MediaVentions, bekend van occasionsites als AutoTrack, Gaspedaal.nl en AutoWereld.nl. Als schakel tussen het autobedrijf en de consument is het zijn missie om het koopproces zo goed mogelijk te stroomlijnen.

OOMT webinar: veilig werken met machines en gereedschap

OOMT webinar: veilig werken met machines en gereedschap

Veilig werken is een belangrijk thema in de autobranche, vooral nu elektrische auto's steeds meer voorkomen. Het onderhoud van deze vervoersmiddelen vereist specifieke vaardigheden en procedures. Daarnaast blijft het onderhoud van de grootste groep - de traditionele brandstofauto's - een essentieel onderdeel van het werk. Hoe zorg je ervoor dat je risico's vermijdt? En hoe breng je veilig en gezond werken onder de aandacht? Daarover gaat het komende OOMT-webinar.

Niels Smelter: “De service van AA-Equipment Support is uitstekend; een betrouwbare partner.”

Launch X-431 optimaliseert werkplaats-efficiëntie

Niels en Saskia Smelter namen in 2017 het bedrijf van hun (schoon)vader over. Sindsdien concentreren zij zich als ervaren universele garagisten op het wagenpark van Hengelo en omgeving, én op kampeerauto's. Auto en Camper Smelter beschikt sinds 2019 zelfs over een eigen werkplaats en stallingsruimte voor campers. Waarom kiest Niels voor het Launch X-431 diagnoseapparaat?

"OOMT biedt soms meer dan ik weet"

"OOMT biedt soms meer dan ik weet"

Ruth Lokhorst van Autobedrijf Lokhorst-Zoet in Elburg liet onlangs een gastvrijheidscheck via OOMT doen om te kijken wat hun klanten ervaren en waar de verbeterpunten zitten. Dat kan veel waardevolle inzichten opleveren, ook als je juist een heel fijn bedrijf weet te runnen. "Ik zie genoeg dingen die verbeterd kunnen worden."

Zo ziet verontreiniging door koelvloeistof in een EGR-koeler eruit

Koelvloeistof in het uitlaatsysteem: een serieus probleem - maar wat...

Het probleem van koelvloeistof in het uitlaatsysteem is een serieuze kwestie, vooral als er een turbo in het spel is. Gewaarschuwd door eerdere berichten over dit onderwerp, vermoedt een ervaren monteur dat hij alert te werk moet gaan bij een Volkswagen Golf 1.5 TSI uit 2018. Bij een korte inspectie zag hij namelijk in het uitlaatsysteem sporen van vermoedelijk koelvloeistof. Hoe kan dat en nog belangrijker: hoe los je het op?

Hoe AD Garage de groei van Bergmans Auto's versnelt

Hoe AD Garage de groei van Bergmans Auto's versnelt

Stel je een krachtig trio voor van distributeur, grossier en garagebedrijf. Samen vormen ze een drietrapsraket naar succes en dat is precies wat Doyen Auto, Autodistribution en AD Garage doen. Tom Bergmans van Bergmans Auto's in Veldhoven legt uit hoe AD Garage hem helpt groeien.

Rogier Roet, formulemanager van AutoFirst.

AutoFirst: topservice en efficiënte bedrijfsvoering

AutoFirst komt uit het BOVAG ROSA onderzoek als een van de best gewaardeerde garageformules van Nederland. Dankzij effectieve marketingondersteuning en een modulaire aanpak helpt AutoFirst autobedrijven met een hogere klanttevredenheid, een betere bedrijfsvoering en personeelswerving. Hoe doet AutoFirst dat?

OOMT begeleidt en adviseert leermeesters voor succesvolle studenten

OOMT begeleidt en adviseert leermeesters voor succesvolle studenten

Om studenten succesvol hun opleiding af te laten ronden is de rol van een leermeester essentieel. Sinds afgelopen jaar richt een BBL-adviseur van OOMT zich op deze groep, waarbij hij in een driehoek werkt met het leerbedrijf, de student en het ROC. "Als een leermeester succesvol is, dan is de kans groter dat een student dat ook is."