Menno van Beusekom, Autocentrum Gennep: 'Gastvrijheid is nummer één'

Menno van Beusekom groeide op in een horecagezin. Gastvrijheid en klantgerichtheid zijn hem bijna letterlijk met de paplepel ingegoten. Dat kwam goed van pas toen hij samen met zijn vader Autocentrum Gennep overnam. Vier vragen aan Menno.

Online scoren jullie zeer hoog op gastvrijheid. Wat is jullie geheim?

Vier vragen aan:

Naam: Menno van Beusekom (geheel rechts op de foto)
Leeftijd: 35 jaar
Bedrijf: Autocentrum Gennep
Opleiding: IVA Driebergen

“In de horeca is gastvrijheid basisregel nummer één. Van mijn vader heb ik geleerd om anderen te behandelen zoals ik zelf behandeld wil worden. In dat opzicht is een autobedrijf niet anders dan een hotel of een restaurant.”

“Gastvrijheid zie ik als een dynamisch proces. Ik ben continu op zoek naar nieuwe mogelijkheden om het net wat anders en beter te doen dan anderen. Zo blijf je klanten verrassen.”

Hoe gaan jullie in coronatijd om met gastheerschap?

Het begint met zelf het goede voorbeeld geven”

“Gastvrijheid betekent ook dat we luisteren naar de behoeften van anderen. Door Corona merken we dat mensen anders met ons communiceren. Veel klanten willen liever eerst bellen, mailen of appen voordat ze langskomen. Daar spelen wij op in.”

“Naast onze website en Facebook-pagina zijn we begonnen met WhatsApp Business. Online spreken we klanten op dezelfde persoonlijke manier aan als in de showroom.”

Uit de OOMT Gastvrijheidscheck kwam naar voren dat jullie team ook goed scoort op klantgerichtheid. Hoe pakken jullie dat aan?

“Het begint met zelf het goede voorbeeld geven. Vervolgens is het een kwestie van oefenen, herhalen en volhouden. De OOMT Gastvrijheidscheck is een bevestiging dat we op de goede weg zijn, en het laat duidelijk zien wat we beter kunnen doen.”

Welke showroom vind jij belangrijker: de fysieke showroom of de online showroom?

Ga het gesprek aan

Het is waardevol om te weten hoe klanten jouw dienstverlening ervaren. Ga het gesprek aan met klanten en betrek medewerkers daarbij. Weten hoe je dat aanpakt? Neem contact op met de OOMT Servicedesk via 0800-0155 of mail naar servicedesk@oomt.nl

“Ze zijn allebei belangrijk, maar ik denk dat de online showroom in deze tijd mega belangrijk is. Nieuwe klanten kijken eerst online wat anderen van jouw bedrijf vinden. Daarom laten wij online veel van onszelf zien. We plaatsen persoonlijke berichten op Facebook en we plaatsen klantreviews van Google en Klantenvertellen.nl op onze website.”

“Mond-tot-mondreclame blijft de beste reclame. Wij kunnen zelf wel zeggen dat we gastvrij zijn, maar als anderen dat zeggen, heeft dat veel meer impact.”

Dit is een partnerartikel van OOMT / bekijk hier ook hun partnerdossier.

Auto Nol: 'Omdat we elkaar beter kennen, werken we beter samen'

Auto Nol: 'Omdat we elkaar beter kennen, werken we beter samen'

In elke organisatie werken verschillende mensen met verschillende persoonlijkheden. Dat kan weleens botsen, maar als je rekening met elkaars karakter houdt, kan dat ook veel positiefs opleveren. Het team van Vakgarage Auto Nol in Nijkerk ging de uitdaging aan met de DISC-workshop van OOMT.

Alweer overwerken? Zo zorg je voor een goede balans

Alweer overwerken? Zo zorg je voor een goede balans

Het is vijf uur geweest en het werk is nog lang niet klaar. Vandaag niet, maar gisteren, eergisteren en vorige week ook niet. Dat wordt weer overwerken … Klinkt dit bekend? Ongezonde gewoontes sluipen soms ongemerkt in je dagelijkse werk. Het OOMT-webinar 'Gezond de toekomst in' geeft tips om dit te voorkomen, en om leuker en gezonder te werken.

Fred Beumer: "Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand niet beter is geworden van een coachingtraject.”

Fred Beumer: 'Goede coaching voorkomt uitval in het team'

Meer werkplezier, minder stress en een betere balans in je werk. Coaching heeft aantoonbaar een positief effect op medewerkers, werkgevers en complete teams, vertelt OOMT-coach Fred Beumer. "Door de krappe arbeidsmarkt loopt de werkdruk in veel bedrijven hoog op. Coaching vergroot het zelfinzicht, stimuleert persoonlijke ontwikkeling en voorkomt uitval."

Het team van Valentijn.

'Een veilige werkplaats is een fijnere plek om te werken'

Een veilige werkomgeving is een prettige werkomgeving. Dat is het motto van Adrie Valentijn. In de werkplaats van CarProf Valentijn geeft hij veel aandacht aan veilig werken. "Goede werkomstandigheden zorgen voor een positieve werksfeer."

OOMT webinar: veilig werken met machines en gereedschap

OOMT webinar: veilig werken met machines en gereedschap

Veilig werken is een belangrijk thema in de autobranche, vooral nu elektrische auto's steeds meer voorkomen. Het onderhoud van deze vervoersmiddelen vereist specifieke vaardigheden en procedures. Daarnaast blijft het onderhoud van de grootste groep - de traditionele brandstofauto's - een essentieel onderdeel van het werk. Hoe zorg je ervoor dat je risico's vermijdt? En hoe breng je veilig en gezond werken onder de aandacht? Daarover gaat het komende OOMT-webinar.

FNV vindt dat het tijd is voor aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden.

Onderhandelingen cao gestart, bonden eisen 7% loonsverhoging

Deze week zijn de onderhandelingen over de nieuwe cao voor medewerkers van onder meer auto-, truck- en fietsbedrijven van start gegaan.

Innovam en OOMT willen zich ook in 2025 en 2026 inzetten voor een sterkere regionale samenwerking tussen MBO-scholen en leerbedrijven. - Foto: ANP/Olaf Kraak

Samenwerking OOMT en Innovam focust op instroom jeugd en behoud van...

OOMT en Innovam werken ook de komende twee jaar intensief samen. Het opleidings- en ontwikkelingsfonds en de brancheopleider hebben dat nu formeel vastgelegd in een nieuwe samenwerkingsovereenkomst.

"OOMT biedt soms meer dan ik weet"

"OOMT biedt soms meer dan ik weet"

Ruth Lokhorst van Autobedrijf Lokhorst-Zoet in Elburg liet onlangs een gastvrijheidscheck via OOMT doen om te kijken wat hun klanten ervaren en waar de verbeterpunten zitten. Dat kan veel waardevolle inzichten opleveren, ook als je juist een heel fijn bedrijf weet te runnen. "Ik zie genoeg dingen die verbeterd kunnen worden."

OOMT begeleidt en adviseert leermeesters voor succesvolle studenten

OOMT begeleidt en adviseert leermeesters voor succesvolle studenten

Om studenten succesvol hun opleiding af te laten ronden is de rol van een leermeester essentieel. Sinds afgelopen jaar richt een BBL-adviseur van OOMT zich op deze groep, waarbij hij in een driehoek werkt met het leerbedrijf, de student en het ROC. "Als een leermeester succesvol is, dan is de kans groter dat een student dat ook is."

Foto: Vidiphoto

Nieuwe cao Metaal & Techniek: 13% loonsverhoging

FNV en werkgevers Metaal & Techniek hebben een akkoord bereikt over een nieuwe cao. Werknemers krijgen 13% loonsverhoging over 22 maanden.

Foto: Shutterstock

Cao-overleg Metaal en Techniek hervat; stakingen mogelijk

Werkgevers van schadeherstel- en carrosseriebedrijven en vakbonden onderhandelen verder over een nieuwe cao voor de sector Metaal & Techniek. Als er geen akkoord wordt bereikt, dreigen nieuwe stakingen.

Met een VR bril beleef je in een virtuele realiteit hoe de wereld van het autobedrijf er in de toekomst uit kan zien.

Opladen voor de toekomst: OOMT en innovatie in de AMT Kennistest

Nu de AMT Kennistest er op zit en de winnaars bekend zijn, blikken we terug met OOMT op hun ervaringen. Jessica Spithoven: "Wij vinden het leuk om met de AMT Kennistest mensen te prikkelen over onderwerpen waar ze misschien niet elke dag over nadenken."