Online scoren jullie zeer hoog op gastvrijheid. Wat is jullie geheim?
Vier vragen aan:
Naam: Menno van Beusekom (geheel rechts op de foto)
Leeftijd: 35 jaar
Bedrijf: Autocentrum Gennep
Opleiding: IVA Driebergen
“In de horeca is gastvrijheid basisregel nummer één. Van mijn vader heb ik geleerd om anderen te behandelen zoals ik zelf behandeld wil worden. In dat opzicht is een autobedrijf niet anders dan een hotel of een restaurant.”
“Gastvrijheid zie ik als een dynamisch proces. Ik ben continu op zoek naar nieuwe mogelijkheden om het net wat anders en beter te doen dan anderen. Zo blijf je klanten verrassen.”
Hoe gaan jullie in coronatijd om met gastheerschap?
“Gastvrijheid betekent ook dat we luisteren naar de behoeften van anderen. Door Corona merken we dat mensen anders met ons communiceren. Veel klanten willen liever eerst bellen, mailen of appen voordat ze langskomen. Daar spelen wij op in.”
“Naast onze website en Facebook-pagina zijn we begonnen met WhatsApp Business. Online spreken we klanten op dezelfde persoonlijke manier aan als in de showroom.”
Uit de OOMT Gastvrijheidscheck kwam naar voren dat jullie team ook goed scoort op klantgerichtheid. Hoe pakken jullie dat aan?
“Het begint met zelf het goede voorbeeld geven. Vervolgens is het een kwestie van oefenen, herhalen en volhouden. De OOMT Gastvrijheidscheck is een bevestiging dat we op de goede weg zijn, en het laat duidelijk zien wat we beter kunnen doen.”
Welke showroom vind jij belangrijker: de fysieke showroom of de online showroom?
Ga het gesprek aan
Het is waardevol om te weten hoe klanten jouw dienstverlening ervaren. Ga het gesprek aan met klanten en betrek medewerkers daarbij. Weten hoe je dat aanpakt? Neem contact op met de OOMT Servicedesk via 0800-0155 of mail naar servicedesk@oomt.nl
“Ze zijn allebei belangrijk, maar ik denk dat de online showroom in deze tijd mega belangrijk is. Nieuwe klanten kijken eerst online wat anderen van jouw bedrijf vinden. Daarom laten wij online veel van onszelf zien. We plaatsen persoonlijke berichten op Facebook en we plaatsen klantreviews van Google en Klantenvertellen.nl op onze website.”
“Mond-tot-mondreclame blijft de beste reclame. Wij kunnen zelf wel zeggen dat we gastvrij zijn, maar als anderen dat zeggen, heeft dat veel meer impact.”
Dit is een partnerartikel van OOMT / bekijk hier ook hun partnerdossier.