Met de herstructurering ontstaan er vier internationale verkoopregio's die de benodigde focus en flexibiliteit opleveren om te kunnen inspelen op markten en klanten die steeds vaker landsgrenzen overschrijden: Midden-Europa; Oost-Europa en Eurazië; West-Europa; Midden-Oosten en Afrika.
Elk van deze regio's rapporteert aan David Loy, Vice President Aftermarket EMEA en wordt geleid door een ervaren manager met een bewezen staat van dienst bij NGK Spark Plug. Marc Kuntzsch, voormalig General Manager DACH, is bevorderd tot Director Central Europe; Igor Skornik, voorheen Commercial Director, wordt Director Eastern Europe and Eurasia; David Bassas, voormalig General Manager Iberia, is benoemd tot Director Western Europe en Tufan Baysal, voorheen General Manager South East Europe, wordt Director Middle East and Africa.
Nieuwe ondernemersrealiteit
De reorganisatie van EMEA is zo vormgegeven om NGK Spark Plug in staat te stellen te voldoen aan de nieuwe ondernemingsrealiteit die zich in de aftermarket voordoet en om zich nog beter te kunnen richten op de klant. David Loy, Vice President Aftermarket EMEA bij NGK Spark Plug Europe bevestigt: “Er is de laatste tijd in de aftermarket heel veel veranderd. Die veranderingen zijn nog eens aangezwengeld door de hedendaagse trends van concentratie en digitalisering. Omdat er in onze branche nog meer zal veranderen, is de tijd nu rijp om onze structuur aan te passen om in te spelen op de nieuwe uitdagingen die voor ons liggen. Met deze ontwikkelingen zijn we goed voorbereid op de toekomst.”
Binnen de vier nieuwe verkoopregio's zorgen extra organisatorische verbeteringen ervoor dat afzonderlijke markten alle aandacht krijgen. Midden-Europa wordt bijvoorbeeld verantwoordelijk voor Italië, de Benelux, Scandinavië en DACH. Evenzo zullen binnen de verkoopregio Oost-Europa en Eurazië klanten uit de Baltische staten worden bediend door het team van Oost-Europa.
Bovendien ontstaat er een nieuwe afdeling Business Development – waaronder de onlangs gecreëerde functie van Business Development Director valt – met als doel de functionele verkoopexpertise in lijn te brengen met de vier verkoopregio's. Een nieuw Head of Strategy wordt benoemd om de strategische visie van de onderneming te implementeren. Ook de onlangs benoemde Director Marketing Frank Massia en zijn team ressorteren rechtstreeks onder David Loy.
“Deze verbeterde organisatiestructuur met internationale focus zorgt ervoor dat NGK Spark Plug klaar is voor de toekomst in de EMEA-aftermarket,” vervolgt David Loy. “Ik wil mijn collega's dan ook feliciteren met hun enerverende nieuwe functies en zie ernaar uit met hen samen te werken bij de verdere ontwikkeling van onze onderneming in zowel bestaande als nieuwe markten.”
Dit artikel is gesponsord door NGK-NTK.