Gesponsord

Toyota Material Handling zoekt servicemonteurs die houden van afwisseling

Toyota Material Handling zoekt servicemonteurs die houden van afwisseling
Toyota Material Handling zoekt technische mensen die toe zijn aan een nieuwe uitdaging.

"Toyota Material Handling groeit hard en dat willen we blijven doen. Daarom zijn we continu op zoek naar mensen met een technische achtergrond. De werkzaamheden zijn behoorlijk divers", vertelt Edwin Rugenbrink, teamleider Serviceteam.

Als servicemonteur buitendienst werk je in de regio in de buurt van jouw woonplaats. Je hebt een volledig ingerichte service bus waarmee je allerlei verschillende klanten bezoekt. De werkzaamheden wisselen van preventief onderhoud tot veiligheidskeuringen en het oplossen van storingen.

“Wat het werk zo leuk maakt dat je lekker langs de weg zit en veel bij vaste klanten komt, op dat gebied heb je echt veel vrijheid”, vertelt Frank Lindeman, servicemonteur in de regio Amersfoort – Ede – Arnhem. “Ik ben zelf begonnen in de werkplaats 15 jaar geleden en werk inmiddels 5 jaar in volle tevredenheid in de buitendienst. Zo maak ik altijd mijn eigen planning en bestel ik eenvoudig de onderdelen die ik nodig heb op mijn tablet.”
Nieuwsgierig hoe een dag van een servicemonteur buitendienst eruitziet? Bekijk hier hoe zo'n dag verloopt.

Werken via de Toyota Way

“Als je interesse hebt om bij ons te komen werken, is het goed om te weten dat we werken via de 'Toyota Way'. Dat zijn kernwaarden die de overtuigingen en waarden weergeven, waarmee iedereen binnen de wereldwijde Toyota Groep werkt”, legt Edwin uit. “Je hebt een zelfstandige functie, maar er is altijd een team om je heen bij wie je terecht kan. Ook begrippen als uitdaging en respect zijn binnen onze gehele organisatie belangrijk.”

Op de website vind je een overzicht van de openstaande vacatures op zowel het hoofdkantoor in Ede als vacatures verspreid door het hele land.

Lange dienstverbanden en uitstekende arbeidsvoorwaarden

Als servicemonteur buitendienst start je reistijd vanaf het moment dat je ´s ochtends de deur achter je dichttrekt en deze stopt op het moment dat je weer thuiskomt. Geen dag is hetzelfde. Door nieuwe ontwikkelingen binnen het bedrijf is er altijd ruimte om jezelf verder te ontwikkelen in andere technieken. Bijvoorbeeld in mechatronica, dat veel gebruikt wordt bij automatiseringsprojecten. Het is niet voor niets dat dienstjubilea van 30, 35 of 40 jaar geen uitzondering zijn.

Als servicemonteur buitendienst werk je bij veel verschillende klanten.

Afwisseling in de werkzaamheden

Monteur Wesley Kummeling kan dat alleen maar bevestigen. “Vijf jaar geleden maakte ik de overstap naar Toyota Material Handling. Ik werkte als autotechnicus bij een autogarage en wilde graag meer afwisseling en technische uitdaging in mijn werkzaamheden. Dat lukt hier goed”, benadrukt hij.

“Ik ben zeer tevreden met mijn werk. We gebruiken veel verschillende technieken zoals onderhoudsvrije AC rijmotoren en de digitalisering zoals smarttrucks. Daarnaast krijg ik ook volop de ruimte om me te verdiepen in nieuwe technieken zoals de automatisch geleide voertuigen (AGV). Samen met de uitstekende arbeidsvoorwaarden zit ik hier helemaal op mijn plek.”

Doorgroeimogelijkheden

Heb je een technische opleiding op minimaal mbo-niveau 2, dan kan je direct in dienst komen als werkplaatsmonteur. Tijdens het werken leert het bedrijf jou het vak tot in de puntjes. Heb je een mbo-niveau 3 of 4 diploma en een paar jaar relevante ervaring dan kun je als servicemonteur in de buitendienst aan de slag. Dan krijg je een eigen servicebus en mag je zelf je dag indelen. Wil je daarna je talenten nog verder ontwikkelen? Dan zijn er volop doorgroeimogelijkheden binnen het bedrijf. Bijvoorbeeld in een functie als teamleider, senior monteur met een bepaald specialisme zoals automatisch geleide voertuigen, technisch specialist of application engineer.

Lange dienstverbanden zijn absoluut geen uitzondering.

Werken bij Toyota Material Handling

Wil je meer weten over werken bij Toyota Material Handling en ben je nieuwsgierig naar een baan als servicemonteur? Het is altijd mogelijk om een kop koffie te drinken met een teamleider uit een regio in jouw buurt. Ben je dan nog steeds geïnteresseerd? Dan nodigen we je graag uit om een dag met een monteur mee te gaan. Zo ervaar je vrijblijvend wat het werken bij ons inhoudt en krijg je tegelijkertijd een goed beeld van de werkzaamheden. Bekijk direct of er in jouw buurt ook vacatures openstaan.

Dit artikel is gesponsord door Toyota Material Handling.

Met merkonafhankelijke en toegankelijke videocontent willen 3M en Axalta een nieuwe standaard zetten voor de manier waarop operationele kennis binnen de sector kan worden gedeeld. - Foto: Shutterstock

Trainingsmodules voor autoschadeherstel van 3M en Axalta

3M en Axalta hebben samen een serie trainingsmodules ontwikkeld voor de autoschadeherstelindustrie. In de video's worden best practices gedeeld die bedrijven eenvoudig kunnen implementeren.

OOMT Webinar RI&E: 'in een halve dag is 80% ingevuld'Gesponsord
Gesponsord

Gesponsord OOMT Webinar RI&E: 'in een halve dag is 80% ingevuld'

Een Risico Inventarisatie en Evaluatie (RI&E) is niet alleen verplicht, het is een krachtig hulpmiddel. Het helpt je om risico's in je bedrijf te signaleren en maatregelen te nemen. Toch worstelen veel ondernemers met het invullen ervan. Tijdens het webinar van OOMT en de vakbladen AMT en Tweewieler werd duidelijk: een RI&E levert veel meer op dan je denkt. Het zorgt voor grip, inzicht en een veilige werkomgeving. In het webinar, dat gepresenteerd werd door Annemarie Maeijer-Brüning, werden handvatten, tips en ervaringsverhalen gedeeld.

Foto: Toyota

Toyota Aygo met schakelproblemen: van hoofdpijndossier tot happy end

Een Toyota Aygo schakelt van probleem naar probleem. De MMT-versnellingsbak gaat vanzelf in neutraal bij afremmen. En een vervangende transmissie laat zich niet inleren. Kan het AMT Garageforum doorschakelen naar de oplossing?

Het Summa College gebruikt (van links naar rechts) de Launch ELT500 luchtdichtheidstester, de Launch ELB300 celequalizer en de Launch ELP400 HV-oplader/ontlader. Onder de werkbank staat de PicoScope gereed.Gesponsord
Gesponsord

Gesponsord Hoe Summa College EV-specialisten klaarstoomt met AA-Equipment

Elektrificering maakt diagnose en reparatie van auto's steeds complexer, mede door een gebrek aan ervaring. Summa College en AA-Equipment Support trainen daarom hun professionals met innovatieve apparatuur.

OOMT webinar: zo gebruik je de RI&E als investering voor betere arbeidsomstandighedenGesponsord
Gesponsord

Gesponsord OOMT webinar: zo gebruik je de RI&E als investering voor betere...

Een Risico-Inventarisatie en -Evaluatie (RI&E) brengt de risico's op de werkvloer in kaart. Voor werkgevers en medewerkers biedt dit waardevolle inzichten en voordelen. Volgens Mirjam van der Kooij, adviseur arbeidsomstandigheden voor OOMT is een RI&E niet alleen een wettelijke verplichting, maar vooral een investering in betere arbeidsomstandigheden.

Sentury Tyres: Premium banden voor een betaalbare prijsGesponsord
Gesponsord

Gesponsord Sentury Tyres: Premium banden voor een betaalbare prijs

Het opkomende bandenmerk Sentury Tyres maakt snel naam met innovatieve premiumbanden tegen een betaalbare prijs.

Auto Prof 2025 barst van innovaties, live-demo's en meerGesponsord
Gesponsord

Gesponsord Auto Prof 2025 barst van innovaties, live-demo's en meer

"Bezoek de Garage van de Toekomst!" Dit is de belofte die Auto Prof 2025 uitspreekt als hét onafhankelijke aftersales event voor de autobranche. Of je nu eigenaar, ondernemer, technicus of monteur bent, Auto Prof zorgt ervoor dat je op de hoogte blijft van de ontwikkelingen binnen de automotive-industrie.

Rogier Roet, formulemanager van AutoFirst.Gesponsord
Gesponsord

Gesponsord Wat maakt AutoFirst een goede en succesvolle garageformule?

AutoFirst komt uit het BOVAG ROSA onderzoek als een van de best gewaardeerde garageformules van Nederland. Dankzij effectieve marketingondersteuning en een modulaire aanpak helpt AutoFirst autobedrijven met een hogere klanttevredenheid, een betere bedrijfsvoering en personeelswerving. Hoe doet AutoFirst dat?