Opleider GMTO verlaat Broek op Langedijk

Opleider GMTO verlaat Broek op Langedijk
Vanaf 1 september is Keplerstraat 3 in Heerhugowaard het nieuwe adres van GMTO.

GMTO is letterlijk uit haar jasje gegroeid, tijd voor een nieuw pand. Vanaf 1 september verhuist de opleider en technisch ondersteuner naar een nieuw, modern en groter onderkomen in Heerhugowaard.

Het nieuwe pand is toekomstbestendig. Meer kantoor-, helpdesk- en trainingsruimte én een grote, aparte diagnosewerkplaats. Arjen Woudstra van GMTO licht toe:

We hebben met GMTO een mooie groei doorgemaakt, waardoor ons huidige pand in Broek op Langedijk te klein werd. Door corona en het thuiswerken hebben we het nog even vol kunnen houden, maar nu is een nieuw hoofdkantoor met ruimte voor de toekomst echt nodig.”

Passie voor techniek op één

Niet alleen de ruimte, ook de uitstraling van het nieuwe pand is moderner. “Dat sluit beter aan bij wie we zijn en wat we doen”, legt Woudstra uit. De passie voor techniek blijft het kloppend hart van GMTO. “In de nieuwe en uitgebreide diagnosewerkplaats kunnen we autobedrijven nog beter van dienst zijn met het oplossen van de meest complexe storingen.”

Hoe is het nieuws over de verhuizing bij de dertig GMTO-medewerkers gevallen? “Die lopen met een big smile door het nieuwe pand. Iedereen vindt het mooi en kan niet wachten om in de nieuwe werkplek aan de slag te gaan.”

Toch moeten zij nog heel even geduld hebben. Er wordt hard gewerkt om het pand helemaal naar de wensen van GMTO in te richten. Vanaf 1 september is GMTO de nieuwe bewoner samen met Autoschadetraining.nl, ECARR en FHData.

De bypassklep is uitgerust met een dubbele potentiometer die ten opzichte van elkaar tegengesteld werken. Gaat de ene omhoog, dan gaat de andere omlaag; van 0,5V tot 4,5V en van 4,5V naar 0,5V.

Nissan Note met foutcodes op smoorklep | GMTO Storingsdiagnose in de...

Bij de praktische ondersteuning van GMTO wordt een Nissan Note uit 2015 met 1.2 viercilinder benzinemotor aangeboden. De auto genereert foutcodes op de laaddruk-bypassklep. Het autobedrijf krijgt de storing niet verholpen, de diagnosespecialisten van GMTO wel? En wat heeft verwachtingsmanagement hiermee te maken?

Bentayga in zijn natuurlijke habitat. Lukt het GMTO om een chronisch zieke soortgenoot weer gezond te krijgen?

GMTO storingsdiagnose in de praktijk: Bentley brengt berijder aan...

Een Bentley Bentayga met 4.0 V8-diesel uit 2017 wordt bij GMTO aangemeld. De auto houdt in bij deellast en maakt dan rare geluiden. Wat is er aan de hand met deze door Audi gemotoriseerde SUV? En is herstel echt alleen betaalbaar voor de happy few?

De flowcharts geven een overzichtelijke blik op de taken en verantwoordelijkheden bij het werken aan e-voertuigen in de juiste volgorde. - Foto: GMTO

GMTO flowcharts voor veilig werken aan hybride en EV volgens nieuwe...

De herziene NEN 9140 voor veilig werken aan hybride en elektrische voertuigen is op 11 juni officieel gepubliceerd. Ook de flowcharts zijn aangepast. Bij GMTO kun je die nu gratis bestellen.

Fiat Doblo op archiefbeeld. - Foto: Fiat

Distributietiming meten: het verschil tussen elektronische en...

De GMTO-helpdesk krijgt een opmerkelijke case. De motor van een Fiat Doblo weigert alle dienst. Foutcodes zijn er niet, en de autotechnicus heeft al veel gecontroleerd en gemeten. Waaronder de distributietiming. Die is in orde. Of toch niet?

Foto: GMTO

GMTO lanceert EV-multitester voor hybride en elektrische auto's

Met de nieuwe GMTO EV-multitester kun je veilig allerlei metingen verrichten aan hybride en elektrische voertuigen.

De auto is in rust, maar alles is bereikbaar.

GMTO diagnosetip uit de praktijk: Fiat Punto met lekstroom

Een Fiat Punto Evo met 0.9 motor (199B7) uit 2015 komt bij een garagebedrijf. Klacht: de 12 V-accu is binnen een week leeg. Het probleem speelt al langer en de auto is al bij meerdere bedrijven geweest. Dit zou weleens een hoofdpijndossier kunnen worden, dus biedt het bedrijf de auto aan voor praktische ondersteuning bij GMTO. Kunnen de specialisten daar hoofdpijn vermijden? 'Dokter' Arjen Woudstra doet verslag.

Technisch trainer van GMTO Anton van der Linden praat bezoekers aan Auto Prof 2024 bij over RMI/Pass-thru en SERMI. - Foto: Hugo Claver

RMI: essentieel voor de universeel

Voor veel universele autobedrijven is het nog steeds iets ongrijpbaars: RMI, ook wel Pass-thru genoemd. Deze manier van voertuigdata kunnen benaderen wordt vaak gezien als complex, lastig, duur… Dat het dat niet is, en dat werken met RMI/Pass-thru het autobedrijf tijd én geld kan besparen, werd op Auto Prof 2024 uitgelegd door Anton van der Linden, technisch trainer bij GMTO.

Judith Laut en Joost Both weten dat de lezingen en demonstraties inspireren. "Maar Auto Prof 2024 is ook een gezellig dagje uit."

Auto Prof: al zeventig procent gevuld

Zeventig procent van de beursvloer in de Evenementenhal Gorinchem is al volgeboekt. Wat is er allemaal op Auto Prof 2024 te zien?