Whitepaper: hoe rendabel is investeren in zonnepanelen voor jouw autobedrijf?

Whitepaper: hoe rendabel is investeren in zonnepanelen voor jouw autobedrijf?

Deze paper is specifiek uitgegeven voor ondernemers in de autobranche en gaat in op: ✅ Is verduurzamen een noodzaak en tegen welk prijs? ✅ Wat zijn de huidige subsidieregelingen? ✅ Leasen versus kopen? Voor- en nadelen. ✅ Inclusief praktijkvoorbeeld en berekening Vul het formulier op deze pagina in en ontvang de whitepaper `Zonnepanelen: duurzame en rendabele oplossing voor

Deze paper is specifiek uitgegeven voor ondernemers in de autobranche en gaat in op:

✅ Is verduurzamen een noodzaak en tegen welk prijs?
✅ Wat zijn de huidige subsidieregelingen?
✅ Leasen versus kopen? Voor- en nadelen.
✅ Inclusief praktijkvoorbeeld en berekening

Vul het formulier op deze pagina in en ontvang de whitepaper `Zonnepanelen: duurzame en rendabele oplossing voor de autobranche', uitgegeven door Zelfstroom, kosteloos in uw mailbox.

Zo moet ‘ie worden. Niet veel anders dan het allereerst Aptera model. Wel staan de stoelen nu naast elkaar.

Rijden op zonne-energie, lukt het Aptera wel?

Wat Lightyear niet lukte denkt het Amerikaanse Aptera met een tweede aanloop wel te bereiken: verkoop van een auto die rijdt op zonne-energie. Komend jaar zou de nu geteste PI 2 in productie moeten kunnen. Een driewielige dolfijn-auto die bij goed weer iedere dag dik 60 kilometer kan afleggen zonder tanken of laden.

Solar Team Eindhoven heeft met hun offroad zonneauto Stella Terra de Sahara bereikt, het eindpunt van hun 1000 kilometer durende testrit. Foto: STE/Bart van Overbeeke

1000 kilometer offroad op zonne-energie met zonneauto Stella Terra

Studenten van het Solar Team van de TU Eindhoven bereikten met de offroad zonneauto Stella Terra het eindpunt van een 1000 kilometer lange testrit. Ze reden volledig op zonne-energie vanaf het noorden van Marokko naar de Sahara. Hoe deden de studenten dat in een gebied zonder laadinfrastructuur?

18 Delftse studenten en één doel: Winst in de Bridgestone World Solar Challenge. De start is op 22 oktober in Darwin.

Zonneauto Nuna 12: technisch bekeken

Op 22 oktober start de World Solar Challenge. Een race van Darwin naar Adelaide, 3000 kilometer dwars door de Australische outback. Enig toegestane energiebron: de zon. Voor een publiek van honderden partners, sponsors en belangstellenden presenteerde het Brunel Solar Team van de TU Delft zijn nieuwe zonneauto Nuna 12. AMT duikt in de techniek. Is deze Nuna 12 een potentiële winnaar?

Thijs van Grinsven (links) en Martijn van Ras van AutoLab vertellen in deel 1 van de documentaire Sturen naar de Toekomst hoe zij omgaan met de veranderingen van vandaag en morgen.

VIDEO | Hoe blijft het autobedrijf aantrekkelijk voor toekomstige...

De autobranche verandert in rap tempo. Hoe gaat het autobedrijf hiermee om? In een vierdelige documentaire gaan we op bezoek bij diverse ondernemers in de autobranche. In deel 1: AutoLab.

Medewerkers met financiële problemen helpen? Kijk het webinar terug

Medewerkers met financiële problemen helpen? Kijk het webinar terug

Een groeiend aantal huishoudens heeft te maken met financiële problemen. Oorzaken zijn vooral de hoge inflatie en de onstabiele energiekosten. Medewerkers die hiermee te maken hebben, functioneren vaak minder goed op hun werk. Ook hun gezondheid kan hieronder lijden. Hoe herken je als werkgever dat een medewerker geldzorgen heeft? Wat doe je als je als medewerker geldzorgen hebt? Hiervoor biedt OOMT het traject budgetcoaching.

Behalve een defect kan ook een eigenschap non-conform zijn. Als de verkoper zegt dat de actieradius van een EV 600 km is, maar in de praktijk blijkt dat maar 300 km, dan kan de klant zeggen: dat is een afwijking, dit is non-conform.

Garantietermijn naar 12 maanden: dubbel zo lang, dus dubbel ellende?

Vorig jaar is de wettelijke garantietermijn verlengd van zes naar twaalf maanden. Dubbel zo lang, dus dubbel zoveel ellende? De consument kan niet zomaar roepen dat hij zijn geld terug wil. De bewijslast ligt bij de consument en dat is een geruststelling voor verkopers.

Allparts, Wijlhuizen, BeneParts en MP zijn vanaf 1 januari 2023 'powered by Nexus'.

Allparts van GroupAuto naar Nexus: wat betekent dat?

Alle Allparts-grossiers stappen per 1 januari 2023 over van GroupAuto naar Nexus Automotive. AllParts Nederland gaat het autosegment invullen, Motor-Parts (MP) blijft als leverancier en partner verbonden aan AllParts. Wijlhuizen gaat samen met haar Belgische bedrijf Beneparts invulling geven aan de truck- en traileractiviteiten.

Met het platform 'Bovag Energie' wil de brancheorganisatie ondernemers helpen met de energietransitie

Nieuw platform Bovag helpt autobedrijven met energietransitie

Branchevereniging Bovag start een nieuw platform, gericht op de uitdagingen die de energietransitie voor autobedrijven brengt. Door middel van Bovag Energie, zoals het platform heet, biedt de verenigig informatie, advies, tools, producten en diensten.