Autobedrijf Pars Rasol is een opvallende naam: Rasol is zijn voornaam, Akhavan zijn achternaam en Pars betekent Perzië, het land waar Rasol vandaan komt. Er werken zes mensen bij Autobedrijf Pars Rasol, onder wie Sylvia (Rasols vrouw) en Jody (hun dochter). Jody, net 21 geworden, is Eerste Monteur en keurmeester.
“Het is een echt familiebedrijf”, zegt Rasol. Gaat Jody straks de zaak overnemen? “Jazeker! Maar ze moet van goeden huize komen om mij weg te krijgen, want ik ga niet thuiszitten.”
Belofte maakt schuld
Rasol heeft zich wel eens bij een andere formule aangesloten. Geen succes, zegt hij, want die formule kwam de gemaakte beloftes niet na en dan is Rasol snel weg. Autoservice Totaal bevalt hem veel beter. Autoservice Totaal is de meest laagdrempelige garageformule van Nederland; ideaal voor beginnende garagebedrijven en voor bedrijven die de potentie hebben om flink te groeien.
Een beetje eigenwijs
Rasols bedrijf is groot genoeg om voor een formule te kiezen die wat meer ondersteuning biedt. Autovakmeester bijvoorbeeld of CarProf, want dat zijn ook formules van Alliance Automotive. Rasol: “Ik ben een beetje eigenwijs. Klanten komen hier graag en wij kunnen niet zonder klanten, dus als je binnenkomt: wees welkom. Maar je gaat mij niet vertellen hoe mijn gevel eruit moet zien. Noem het ouderwets, maar het zit niet in mijn karakter om mijn naam of gevel te veranderen. Juist daarom koos ik voor Autoservice Totaal.”
Beste Kentekenloket in Noord-Holland
De ruimte tussen de diverse formules van Alliance Automotive kun je vullen met een abonnement op een concept: TECH360, LeaseProf, Garagevergelijker.nl, WESP Rendement Service en Kentekenloket. Die modules zijn beschikbaar voor alle klanten van Alliance Automotive. Rasol: “TECH360? Ja, dat heb ik zeker! TECH360 hebben we dagelijks nodig. En Kentekenloket zeg je? Vorig jaar waren we het beste Kentekenloket in Noord-Holland.”
Klantvriendelijkheid als ziekte
Klantenvertellen is een vast onderdeel van Autoservice Totaal en dat laat zien dat Rasol en zijn collega’s een 9,3 scoren. Het is door die klantvriendelijkheid dat Rasol twee jaar geleden al eens in AMT stond. Hij had toen de OOMT GastvrijheidsCheck laten uitvoeren. “Klantvriendelijkheid is een beetje mijn ziekte”, zei hij toen.
“Ik wil dat iedere klant altijd perfect wordt geholpen.” Het rapport van OOMT’s mysterybezoeker hangt boven Rasols bureau. “Wij vragen klanten niet of ze recensies willen schrijven. Dat doen ze uit zichzelf. Als klanten zich goed voelen, dan komt de rest vanzelf.”
Zorg dat je je goed voelt
Rasol is 61 en geniet dagelijks met volle teugen van zijn bedrijf. Binnen Den Helder verhuisde het bedrijf twee keer. “Twee jaar geleden verhuisden we naar een eigen pand, dus we verhuizen nu nooit meer. Afgelopen!”, zegt Rasol beslist.
Hij heeft nog wel een tip om de juiste formule te kiezen. “Zorg dat je je goed voelt bij de partij waarbij je je aansluit. Als dat zo is, dan komt klantenbinding en de rest vanzelf. Ik voel mij goed bij Autoservice Totaal.”
Dit artikel is gesponsord door Autoservice Totaal.