Moog Parts voorziet verschillende referenties van spoorstangeinden en fuseekogels, afhankelijk van het gebruikte materiaal van het fuseestuk. Het verschil zit hem in de bijgeleverde moer.
Belangrijke verschillen:
• Staal fuseestuk: wordt doorgaans gebruikt op standaard voertuigen.
• Aluminium fuseestuk: wordt eerder voorzien voor luxewagens of voertuigen met een grotere velgmaat.
Type moeren volgens fuseestuk
Sommige VAG-voertuigen zijn uitgerust met twee verschillende fuseestuktypes:
• AUDI A3 2003 -->
• SEAT Leon 2005 -->
• SKODA Octavia 2004 -->
• VW Golf 2003 -->
De aluminiumversie is voorzien van een stalen insteekbus om vroegtijdige beschadiging van de aluminium conische zitting te voorkomen. De bredere pasmoer overlapt de bus volledig om ervoor te zorgen dat deze veilig wordt vastgehouden. In dit geval is een grote flensmoer vereist, terwijl een standaard moer het meest geschikt is voor het stalen fuseestuk.
Belangrijke tip
Het gebruik van de juiste moer is erg belangrijk, vooral in het geval van een aluminium fuseestuk. Zelfs wanneer de stalen bus stevig in het fuseestuk wordt gedrukt, zonder de moer met overlappende flens kan een abnormaal hoge impact (zoals een kuil, stoeprand of ander verhoogd oppervlak) ervoor zorgen dat het inzetstuk uit de aluminium behuizing springt.
MOOG adviseert altijd om na te kijken of de juiste moer is gemonteerd in functie van het gebruikte type fuseestuk.
Technische ondersteuning GarageGurus
Technische ondersteuning is te vinden bij Garage Gurus. Met steun van DRiV zijn er online technische trainingen, instructievideo's, technische artikelen en interviews met experts van wereldklasse opgesteld. Deze zijn geschikt voor zowel monteur, garagehouder als leverancier.
Dit artikel is gesponsord door Moog Parts.