Het is een logisch verhaal, maar ook een tikkeltje ingewikkeld. Automotive MediaVentions heeft twee eigenaren: de ene is Mediahuis (en die uitgever ken je van diverse Vlaamse kranten, De Telegraaf en Autovisie) en de andere is DPG Media (en die uitgever ken je van AD, De Volkskrant en AutoWeek).
Beide bedrijven hebben de advertentieportalen Gaspedaal, AutoWereld en AutoTrack in Automotive MediaVentions bij elkaar gevoegd.
En Autocircuit dan?
Autocircuit is een occasionportaal, dat vooral in Noord-Nederland populair is. De eigenaar van Autocircuit is de NDC mediagroep (en Noordelingen kennen die uitgever van het Dagblad van het Noorden, Leeuwarder Courant, Friesch Dagblad).
Eind vorig jaar is NDC overgenomen door Mediahuis en dan is het logisch dat Autocircuit ook bij de andere portalen van Automotive MediaVentions wordt gevoegd. Dat gaat dus op 1 juli aanstaande gebeuren.
Grootste bereik van Nederland
AutoTrack heeft een maandelijks bereik van ruim 1,6 miljoen autokopers en groeit door de samenvoeging nog verder. Bovendien krijgt AutoTrack een beter bereik in Noord-Nederland en versterkt Autocircuit het regionale karakter van AutoTrack.
Automotive MediaVentions claimt met de merken Gaspedaal, AutoTrack en AutoWereld het grootste bereik van Nederland te hebben. En daar wordt dus nu Autocircuit aan toegevoegd.