Occasionportaal Autocircuit voegt zich bij AutoTrack

Occasionportaal Autocircuit voegt zich bij AutoTrack

De occasionsite Autocircuit wordt per 1 juli aanstaande ondergebracht bij AutoTrack. Automotive MediaVentions zegt het grootste bereik van Nederland te hebben en dat wordt nu nog groter.

Het is een logisch verhaal, maar ook een tikkeltje ingewikkeld. Automotive MediaVentions heeft twee eigenaren: de ene is Mediahuis (en die uitgever ken je van diverse Vlaamse kranten, De Telegraaf en Autovisie) en de andere is DPG Media (en die uitgever ken je van AD, De Volkskrant en AutoWeek).

Beide bedrijven hebben de advertentieportalen Gaspedaal, AutoWereld en AutoTrack in Automotive MediaVentions bij elkaar gevoegd.

En Autocircuit dan?

Autocircuit is een occasionportaal, dat vooral in Noord-Nederland populair is. De eigenaar van Autocircuit is de NDC mediagroep (en Noordelingen kennen die uitgever van het Dagblad van het Noorden, Leeuwarder Courant, Friesch Dagblad).

Eind vorig jaar is NDC overgenomen door Mediahuis en dan is het logisch dat Autocircuit ook bij de andere portalen van Automotive MediaVentions wordt gevoegd. Dat gaat dus op 1 juli aanstaande gebeuren.

Grootste bereik van Nederland

AutoTrack heeft een maandelijks bereik van ruim 1,6 miljoen autokopers en groeit door de samenvoeging nog verder. Bovendien krijgt AutoTrack een beter bereik in Noord-Nederland en versterkt Autocircuit het regionale karakter van AutoTrack.

Automotive MediaVentions claimt met de merken Gaspedaal, AutoTrack en AutoWereld het grootste bereik van Nederland te hebben. En daar wordt dus nu Autocircuit aan toegevoegd.

John Mulder

John Mulder

Freelance redacteur

Na IVA-Driebergen werkte John Mulder bij twee auto-importeurs, voordat hij autojournalist werd. Zijn belangstelling beperkt zich niet tot autotechniek, want ook (Nederlandse) autohistorie, -ontwerp en -design hebben zijn interesse. In 2013 schreef hij het jubileumboek: "VACO 75 jaar verenigd beter" en in 2015 een 'liber amicorum' voor Ruud Spuijbroek, secretaris van VACO. John is voorzitter van Conam (Contactgroep Nederlandse Auto- en Motorhistorie).

Email: john.mulder@wxs.nl

"OOMT biedt soms meer dan ik weet"

"OOMT biedt soms meer dan ik weet"

Ruth Lokhorst van Autobedrijf Lokhorst-Zoet in Elburg liet onlangs een gastvrijheidscheck via OOMT doen om te kijken wat hun klanten ervaren en waar de verbeterpunten zitten. Dat kan veel waardevolle inzichten opleveren, ook als je juist een heel fijn bedrijf weet te runnen. "Ik zie genoeg dingen die verbeterd kunnen worden."

AMT gaf veertig jaar geleden telefoontips en -tricks. Niet alleen over doorverbinden, maar bijvoorbeeld ook: ''Spreek niet te langzaam', en: ''Niet met te hoge stem.'' Het complete artikel lees je terug op www.amt.nl

1982: ''Jan, telefoon. Een vent met een klacht!''

Veertig jaar geleden, in 1982, schreef H. Eichhorn, hoofd opleidingen en adviezen van de VAM, een artikel in AMT over de telefoon als verkoopgereedschap. Eichhorn maakte er gelijk een telefooncursus van.

Van de twee bruggen wordt de linker vooral gebruikt om extra ruimte te creëren.

Reportage: Lancia-specialist Leo Arendse al 62 jaar in het vak,...

Op zijn dertiende takelde Leo Arendse al motorblokken uit Opels. Inmiddels zijn we 62 jaar verder en is hij nog steeds in de werkplaats aan te treffen, als steun en toeverlaat voor eigenaren van een Lancia Kappa. Volgens de in het Gelderse Duiven woon- en werkzame ras-Amsterdammer de beste Lancia en misschien zelfs de beste Italiaanse auto ooit gebouwd.

De showroom is niet zo groot als destijds bij de Saab-dealer, maar met de sfeer is niets mis.

Youngtimers, maar dan anders: 'Nieuwe' Saabs uit Meppel

Dirk Koppen leek met een opleiding aan de Hogere Hotelschool niet voorbestemd om in de voetsporen van zijn vader te treden die actief was in de schoenenbranche. Na het afronden van zijn studie in 1988 koos de jonge Koppen er toch voor om 'in de schoenen' te gaan. Niet vermoedend dat dit vele jaren later in Meppel zou leiden tot Saab Partners en Saab Youngtimer Lease.

Mirjam van der Rijt

Column Mirjam van der Rijt: Band of binding?

Marge maken in je werkplaats, dat doe je niet met het verkopen van banden. Dat is een service geworden die je verleent aan je klanten om ze in je werkplaats te houden. Niet omdat je daar nog wat mee kunt verdienen. De band die je opbouwt met je klant, dát is waar het om gaat.

Met Auto Track Online Kopen bereikt het onafhankelijk autobedrijf een groep potentiële kopers, die zij anders niet of moeilijk zouden kunnen bereiken.

AutoTrack 'Online Kopen' kans voor het autobedrijf

Steeds meer consumenten willen hun grote aankopen online aanschaffen, ook hun auto. Bedrijven als Autohero en Bynco spelen succesvol in op die behoefte. Met de nieuwe service van AutoTrack 'Online kopen', weet de consument ook online zijn weg naar jouw voorraad te vinden. Kans voor het onafhankelijk autobedrijf!

Column Erwin den Hoed: Accu's en ruitenwissers. Autobedrijf, let op uw zaak!

Column Erwin den Hoed: Accu's en ruitenwissers. Autobedrijf, let op...

Het is winter, de tijd van laagstaande zon, natte sneeuw en zout op de weg. Van slecht zicht dus. En hé, kijk eens, juist nu doet de ANWB een aanbieding voor nieuwe ruitenwissers. Leden die zich melden bij Autotaalglas krijgen € 15,- korting op een nieuw setje. En ze worden nog gratis gemonteerd ook.

Hoe ziet jouw bandenmanagement eruit? Met welke bandenserviceapparatuur werk jij en kan deze jouw maatcategorieën goed aan?

Jouw ervaring telt: Hoe ziet jouw banden­service eruit?

Veel autobedrijven laten bandenomzet liggen. Belangrijk dus om stil te staan bij bandenmanagement. Hoe is jouw band met het rubber? Deel je ervaring met ons en scoor een halfjaar toegang tot AMT Reparatiewijzer!