Gear Tronic III lost olieproblemen op

Gear Tronic III lost olieproblemen op
De volautomatische Gear Tronic III van LIQUI MOLY is een ideale klantenbinder. Je voorkomt er typische automaatklachten mee en lost er problemen mee op.

Bij een standaard ATF-verversing blijft zowat de helft van de ATF achter in de koppelomvormer, oliekoeler en -leidingen. Daardoor veroorzaakt het losgeweekte vuil nog meer leed. De oplossing is de professionele olieservice voor automatische transmissies met de volautomatische Gear Tronic III van LIQUI MOLY, want daarmee ververs je bijna honderd procent van de ATF.

ATF is hygroscopisch (vochtopnemend) en breekt af door thermische belasting. Dat vermindert de smerende eigenschappen en verhoogt de slijtage. Vuil en slib zetten zich af in de kleppen en oliekanaaltjes, en dat beïnvloedt de stuurventielen en andere componenten. De gevolgen zijn slecht en langzaam schakelen, resoneren, slippen, bonken, mechanische schade, klappen in de versnelling, trillingen en een hoger brandstofverbruik. Slechts zelden zijn versleten rembanden de oorzaak; het komt omdat de rembanden onvoldoende grip hebben door vervuilde ATF. De oplossing? Ververs de ATF.

Ververs op tijd

Er is een hoop ellende te besparen als de ATF tussen de 60.000 en 80.000 km zou worden ververst. Sommige transmissies kunnen met dezelfde olie tot 120.000 km afleggen. De aanbeveling of specificatie van de voertuig- en transmissiefabrikanten met betrekking tot de verversingsintervallen moeten echter altijd in acht worden genomen. Weliswaar rekken hoogwaardige synthetische ATF-producten en ‘longlife’ ATF de verversingstermijn op, maar vergeet niet dat de thermische belasting ook toeneemt, dat automaten steeds complexer worden en soms tot negen versnellingen hebben plus modi voor comfort, sport en winter. Met de Gear Tronic III van LIQUI MOLY kun je eenvoudig, snel en veilig automatische transmissies reinigen, spoelen en verversen. Je voorkomt niet alleen veel typische automaatklachten, maar je lost er ook problemen mee op. Het is repareren zonder sleutelen.

Hoe werkt het?

De database van de LIQUI MOLY Gear Tronic III wordt gratis geüpdatet, zodat je altijd met actuele gegevens werkt. Op het 7 inch touch-display kies je de juiste auto (merk, type, bouwjaar) en geef je aan wat je wilt doen: reinigen, spoelen, wel of niet het filter vervangen, ATF vullen en eventueel een additief toevoegen. Stap voor stap geeft de Gear Tronic III aan wat je nodig hebt, hoe je de twee slangen moet aansluiten (dat kan niet fout). Er zijn aparte reservoirs voor de oude en de nieuwe ATF, zodat vervuiling onmogelijk is. Ook bij een reiniging haalt de Gear Tronic III eerst minimaal 300 ml uit de oude ATF om pas daarna een identiek volume reinigingsvloeistof toe te voegen; twee weegschalen zorgen voor een nauwkeurige vloeistofuitwisseling.

Ideale klantenbinder

Negentig procent van alle automaatproblemen heeft te maken met vervuilde ATF. Na de verversing schakelt de automaat weer vlot, trillingvrij en zonder problemen. Dankzij het draadloos wifinetwerk kunnen de servicegegevens direct naar de printer of een e mailadres worden gestuurd of je slaat het op een usb-stick op. Bij de Gear Tronic III krijg je een 31-delige adapterset, waarmee je verreweg de meeste in Europa rondrijdende auto’s met automatische transmissies kunt servicen (meer adapters zijn verkrijgbaar). De Gear Tronic III is zowel te koop als te lease, laat zich snel terugverdienen en is ideaal gereedschap om tevreden klanten aan je bedrijf te binden.

Dit artikel is gesponsord door LIQUI MOLY.

Zero Emission | Ecomobiel toont duurzame vernieuwing in mobiliteit

Zero Emission | Ecomobiel toont duurzame vernieuwing in mobiliteit

Energietekorten, prijsstijgingen en leveringsonzekerheid. Woningnood en de stikstofcrisis. Hardnekkige maatschappelijke vraagstukken die van invloed...

Foto: Eurol

CO2-neutrale smeermiddelen van Eurol, hoe zit dat?

Eurol introduceert onder de naam 'Carbon Neutral' een lijn smeermiddelen die volledig CO₂-neutraal zijn. Kan dat dan? Is motorolie niet altijd...

Turbo vervangen en speling op de wastegate klep: wat nu?

Turbo vervangen en speling op de wastegate klep: wat nu?

Een garagist vraagt Turbo's Hoet om raad. Hij heeft de turbo van een Peugeot 308 1.6THP uit 2012 vervangen, maar de auto heeft nog steeds geen...

OOMT begeleidt en adviseert leermeesters voor succesvolle studenten

OOMT begeleidt en adviseert leermeesters voor succesvolle studenten

Om studenten succesvol hun opleiding af te laten ronden is de rol van een leermeester essentieel. Sinds afgelopen jaar richt een BBL-adviseur van...

Foto: Kroon-Oil

Nog sneller de juiste olie vinden op vernieuwde website Kroon-Oil

Met de nieuwe kentekenscanfunctie kan de werkplaats op de website van Kroon-Oil razendsnel productadvies krijgen

Annemiek van de Heg: "Laten we niet vergeten dat de meerderheid van de auto's nog steeds een verbrandingsmotor heeft."

Dankzij TECH360 krijgt Robert Visser een gratis training

Robert Visser is derde geworden in de AMT Kennistest. Hij mag van TECH360 een Pro-training volgen. Maar welke?

Evolutie van accutechnologie in de AMT Kennistest: wat speelt er in de markt?

Evolutie van accutechnologie in de AMT Kennistest: wat speelt er in...

In tien rondes heeft de AMT Kennistest een kans geboden aan technici om hun vakkennis te testen en te verdiepen. VARTA was één van de sponsors en gaf...

Syntium X is beschikbaar in vaten van 200 liter en in vijf liter verpakking. Mogelijk komt Syntium X later dit jaar beschikbaar als bulkolie.

De strijd om de klant: nieuwe Syntium X van Petronas

Consumenten worden prijsbewuster, terwijl het gemiddelde Europese wagenpark al twaalf jaar oud is en de elektrificatie (verschillend per EU-land)...